Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZD

také máme...velice pěkně napsáno a rozšířílo rozhled ...děkuji a pěkný den všem...ZD...;-);-);-)

0 0
možnosti
MK

Mam duritky i tu misu Boule,, k ni patřily malé misky, z nich dnes jedí naši kocouri :-)

1 0
možnosti
HA

Duritek mám několik na chalupě a dodnes mi z nich nejvíc chutná první ranní káva :-). Jen tu jejich historii jsem neznala, děkuji.

0 0
možnosti
Foto

J12a36n20a 47M20a44j98o39v21á

29. 12. 2015 12:00

Jo, sklárny. Zvolna (a je mi to líto) mizící zázraky z rukou i mozků šikovných lidí. Ani tu duritku už žádnou nemám.

Díky za článekR^

1 0
možnosti
Foto

R^

P.S.: S ohledem na Vámi zvolenou tématiku si dovolím dát Vám typ. Tuším Ing. ,,Bém" (psáno s přehlasovaným o a dále s h). Znal jsem jej osobně ze skláren Kavalier v Sázavě. Vynikající člověk s ohromnou inteligencí a znalostmi, polyglot, etc. Prošel i koncentráky za okupace. Měl jsem tu čest s ním spolupracovat někdy okolo r. 1975 až 76 při zavádění sběru dat a výpočet. techniky do provozu v oné sklárně. Tehdy sklárna patřila pod Sklo Union Teplice. Byl, m.j., až ,,otcem" ,,našeho" Pyrexu, tedy Simaxu, borosilikátového varného a technického skla. Jinak zdravím. J.A.J.

3 1
možnosti
Foto

K50a13r19e45l 98M82á37d27l82e

29. 12. 2015 11:16

Moc zajímavé, karma. Měl jsem několik zavařovacích sklenic Inwald, které jsem zachránil, když jsem do kontejneru nesl svoje nepotřebné sklo. Luštěniny nebo těstoviny v nich vypadaly moc dobře. Také jsem v antikvariátu objevil katalog sortimentu Inwald. Dnes po trojím stěhování do menšího a menšího už nevím, jestli jsou ty věci v nějakých krabicích na půdě synovy chalupy, nebo skončily v popelnici (vždycky když mi přípravy na stěhování trvaly moc dlouho, přišly mi pomoci děti a ty se s tím nemazlily).

2 0
možnosti
  • Počet článků 37
  • Celková karma 14,77
  • Průměrná čtenost 1577x
Jsem absolvent střední školy, který se zajímá o historii. Čtu knihy zajímající se zejména historií, které píší historici. Zejména mě zajímá historie Židů.

Seznam rubrik